Čo majú spoločné Harry Potter, DJ Ötzi a Mercateo? Ich úspešný príbeh sa začal v roku 2000. Mercateo prináša revolúciu do nákupu v B2B sektore už 20 rokov – nastal čas obzrieť sa späť na dobu Mercateo shopu v Zebraoptike, bootcut rifliach a skôr – povedzme - v prakticky zariadených kanceláriách.
V roku 1999 sa päť zamestnancov spoločnosti McKinsey rozhodlo zmeniť neprehľadný nákupný trh pre podnikateľské subjekty v Nemecku. S digitálnym trhoviskom chcú spôsobiť revolúciu na trhu a predovšetkým zefektívniť nákup pre spoločnosti. V roku 2000 sa spúšťa online platforma, ktorá to má umožniť: www.mercateo.com. O 20 rokov neskôr Mercateo zamestnáva takmer 600 ľudí a pôsobí v 14 krajinách Európy. Jeden zo zakladateľov je tam dodnes: Dr. Sebastian Wieser, od narodenia tohto geniálneho nápadu je jedným hlavným pilierom spoločnosti. Zakladateľ Mercateo spolu so svojimi kolegami z vedenia spoločnosti udržujú už 20 rokov jedinečného ducha Mercateo: neustále úsilie o optimalizáciu procesov a vytváranie digitálnych sietí spoločností. Takmer rovnako dôležité: MY pocit v Mercateu, vzájomný rešpekt, humor, zvedavosť a otvorené uši.
ERP bol vynájdený v Nemecku, takže toto je jednoznačne správne miesto pre rast B2B platforiem! Od roku 2000 sme spôsobili revolúciu v oblasti digitalizovaného B2B nákupu, a to z Mníchova, Lipska a Köthenu. A od roku 2017 vytvárame skutočnú pridanú hodnotu pre dodávateľov, kupujúcich a partnerov prostredníctvom siete B2B Unite. Sme presvedčení, že spolupráca zvyšuje ekonomický výkon, a preto sme uľahčili spravovanie rozmanitosti v oblasti nákupu B2B.
Od 4. januára 2019 zastupuje spoločnosť Mercateo vo Švajčiarsku jej národná dcérska spoločnosť Mercateo Schweiz GmbH. Niektorí naši švajčiarski zákazníci mali priamy prístup k platforme B2B obstarávania už v roku 2016. Náš oddaný tím dobýva švajčiarsky trh z krásneho mesta Herrliberg v kantóne Zürich. Momentálne máme v ponuke viac ako štyri milióny produktov na www.mercateo.ch a toto číslo neustále stúpa.
23. decembra 2011 bola spustená poľská zásobovacia platforma spoločnosti Mercateo. Aký skvelý vianočný darček! Country manager bol nadšený, že mohol priniesť túto renomovanú spoločnosť do Krakova, historicky uznávaného obchodného centra. Mercateo Poland čoskoro získalo verných klientov a začalo expandovať. Náš malý, ale vysoko motivovaný tím sa vyznačuje atmosférou vzájomného rešpektu a podpory. Všetci radi pracujeme v medzinárodnom prostredí a tešíme sa na ďalšiu expanziu.
Aké slová najlepšie vystihujú tím stojaci za Mercateo España? Iniciatíva, rozmanitosť a veľa pozitívnej energie! Mercateo vstúpilo na španielsky trh v roku 2017. Od tej doby sa španielska pobočka rok čo rok rástla a spätná väzba z trhu bola viac než pozitívna. Boli sme pozvaní na mnoho akcií ako lídri v oblasti inovácie sektora a rozšírili sme komunitu používateľov a followerov Mercateo, s ktorými pravidelne spolupracujeme na niekoľkých iniciatívach v normálnom a digitálnom svete.
Mercateo France bola jednou z prvých krajín, ktorá otvorila dcérsku spoločnosť po boku Holandska a Rakúska. Keď bola spoločnosť Mercateo France v roku 2012 v Paríži otvorená, bol tam iba country manažér, ktorého hlavnou úlohou bolo vytvárať povedomie o spoločnosti Mercateo a každodenné riadenie spoločnosti. O niekoľko rokov neskôr sme naozaj hrdí na to, že môžeme povedať, naši vedúci pracovníci sú stále tu, a že sme sa rozšírili do skvelého tímu plného nápadov a úsilia.
Mercateo Nederland BV pokrýva trh Beneluxu zo svojich priestorov v Maastrichte. Jeho história siaha do roku 2012, kedy sa založila holandská kancelária. Dnes je naším cieľom pokračovať v rozširovaní našich partnerstiev, zvyšovanie udržateľnosti a usilovanie o medzinárodnú kooperáciu. Osem rokov úspechu v podnikaní vidíme ako výsledok vynikajúcej spolupráce medzi dodávateľským manažmentom, obchodnými zástupcami, marketingom a zákazníckymi službami - a v neposlednom rade lojálnym vzťahom zákazník-dodávateľ. Tešíme sa na stretnutie!
Mercateo Nederland BV pokrýva trh Beneluxu zo svojich priestorov v Maastrichte. Jeho história siaha do roku 2012, kedy sa založila holandská kancelária. Dnes je naším cieľom pokračovať v rozširovaní našich partnerstiev, zvyšovanie udržateľnosti a usilovanie o medzinárodnú kooperáciu. Osem rokov úspechu v podnikaní vidíme ako výsledok vynikajúcej spolupráce medzi dodávateľským manažmentom, obchodnými zástupcami, marketingom a zákazníckymi službami - a v neposlednom rade lojálnym vzťahom zákazník-dodávateľ. Tešíme sa na stretnutie!
História spoločnosti Mercateo v Taliansku začína v roku 2011, kedy bola pre taliansky trh spustená platforma www.mercateo.it. V nasledujúcich rokoch neustála partnerská práca pripravila pôdu pre pevnú zákaznícku a dodávateľskú základňu, čo viedlo k otvoreniu miestnej pobočky v Bologni v roku 2018. V Taliansku aktívne pracujeme na rozvoji povedomia o značke účasťou na dôležitých udalostiach v oblasti nákupu, stretnutiami so spoločnosťami a propagáciou obrovských inovácií zavedených spoločnosťou Mercateo v oblasti B2B nákupu. Na podporu nášho country manažéra existuje tím motivovaných mladých odborníkov, ktorí pokračujú v sne Mercateo v Taliansku s množstvom vášne a nových nápadov!
Mercateo Austria je teraz už 11-ročným úspechom. Všetko to začalo našou online prítomnosťou v roku 2009. Rýchlo rastúci dopyt viedol k založeniu národnej pobočky v roku 2012, vtedy ako one-man-show. Od tej doby neustále rastie obrat, rovnako ako počet zamestnancov: v súčasnosti je nás sedem. Náš svet sa môže neustále meniť, ale naša motivácia a odhodlanie spôsobiť revolúciu sveta nepriameho nákupu zostávajú rovnaké.
Ako najmladší tím rodiny Mercateo, založený v roku 2018, udržiavame hodnoty EÚ nažive aj po brexite. Základy nášho úspechu položila Caroline Klehr, ktorá pracovala z Nemecka. Naše strategické zameranie bolo na priemyselnú výrobu a rozvoj pozície lídra v oblasti. Predstavili sme havajské "dni volaní" a získali sme univerzitné ocenenie za rozvoj nášho programu podpory študentov. Prilákanie a udržanie talentov je pre nás kľúčové.
Ako najmladší tím rodiny Mercateo, založený v roku 2018, udržiavame hodnoty EÚ nažive aj po brexite. Základy nášho úspechu položila Caroline Klehr, ktorá pracovala z Nemecka. Naše strategické zameranie bolo na priemyselnú výrobu a rozvoj pozície lídra v oblasti. Predstavili sme havajské "dni volaní" a získali sme univerzitné ocenenie za rozvoj nášho programu podpory študentov. Prilákanie a udržanie talentov je pre nás kľúčové.
Tri krajiny a jeden country manager. Rok 2011 bol pre Andreja vzrušujúci - v prvých mesiacoch bola spustená zásobovacia platforma na Slovensku a v Českej republike, Maďarsko nasledovalo o rok neskôr. Bola to veľká výzva, pretože bol sám zodpovedný za rozvoj a úspech všetkých troch krajín. Po spustení troch platforiem a založení pobočky sa veci rýchlo rozbehli a tím sa rozrástol. Od roku 2014 sa kancelária presunula do mesta Šamorín, ktorá svojou polohou je ideálna na cesty pri získávaní a starostlivosti zákazníkov.
Tri krajiny a jeden country manager. Rok 2011 bol pre Andreja vzrušujúci - v prvých mesiacoch bola spustená zásobovacia platforma na Slovensku a v Českej republike, Maďarsko nasledovalo o rok neskôr. Bola to veľká výzva, pretože bol sám zodpovedný za rozvoj a úspech všetkých troch krajín. Po spustení troch platforiem a založení pobočky sa veci rýchlo rozbehli a tím sa rozrástol. Od roku 2014 sa kancelária presunula do mesta Šamorín, ktorá svojou polohou je ideálna na cesty pri získávaní a starostlivosti zákazníkov.
Tri krajiny a jeden country manager. Rok 2011 bol pre Andreja vzrušujúci - v prvých mesiacoch bola spustená zásobovacia platforma na Slovensku a v Českej republike, Maďarsko nasledovalo o rok neskôr. Bola to veľká výzva, pretože bol sám zodpovedný za rozvoj a úspech všetkých troch krajín. Po spustení troch platforiem a založení pobočky sa veci rýchlo rozbehli a tím sa rozrástol. Od roku 2014 sa kancelária presunula do mesta Šamorín, ktorá svojou polohou je ideálna na cesty pri získávaní a starostlivosti zákazníkov.
Mercateo meets our needs with a very diversified catalogue, and also by reducing the number of suppliers in the single creditor model. Bombardier plans to make more use of Mercateo and implement it in other services.
Our collaboration with Mercateo is always very positive. They always analyse each problem thoroughly and then pinpoint the solution. That’s exactly what I expect from experts like Mercateo.
We have a close, long-standing professional relationship with Mercateo. Thanks to our highly transparent business cooperation, both parties are encouraged to increase their customer portfolio and make shared work processes more efficient.
Mathijs van der Meer, Inside Account Manager, E-Procurement, Conrad Electronic Benelux BV
Mercateo is a digital shop window offering a wide range of ‘C’ items and saving time and resources in a procurement world that’s increasingly moving towards digitisation.
Hager Group, Emilio Pizzioli, Country Sourcing Manager Italy
Our company has benefited from Mercateo for many years now. The platform is easy to use and straightforward, and has a huge range. It’s easy to find everything we need.
Agility Magyarország Kft, Krisztián Bielik, IT Manager CEES
Since implementation, we’ve saved time and money with every order.
Melecs EWS GmbH: Andreas Pinzker, Vice-President of Strategic Procurement
The Mercateo interface is so intuitive that basically any employee can use it to place orders.
BSH Hausgeräte GmbH Österreich: Jérôme Jarry, Head of Accounting/Credit Management/Purchase
We’ve worked with Mercateo from the outset to implement this aspect of our business and have grown together as a result – in terms of our tasks and internationally.
André Lückert, Head of Relationship & Master Data Management at innogy
I don’t think we had a particular edge, just the right partner. Mercateo has plenty of experience and the system runs smoothly, especially compared to other processes.
Mareike Wüste, Senior Procurement Project Leader of the Scout24 Group
Mercateo is a professional trading partner. We’ve had a good, trusting business relationship with them throughout our product portfolio for many years.
Hans-Peter Ripper, Head of Marketing SDA, Microsoft Deutschland GmbH
Being a global corporation, we set great store by honesty, professionalism, reliability, and the continuity of our partners. In Mercateo, we’ve found a platform that combines all these qualities.
JJörg Brünig, Senior Director Channel Germany, Fujitsu Technology Solutions GmbH
V roku 2004 bola Heike Kleine prvou manažérkou dodávateľov u Mercateo v meste Köthen. „Keď nás v roku 2006 spoločnosť RWE oslovila ohľadom spolupráce na veľtrhu zákazníkov eProcure, tak sme v rámci spoločného projektu premýšľali čo kľúčoví zákazníci potrebujú, nakupujú a akú pridanú hodnotu obe strany môžu získať ", spomína Heike Kleine. Obchodné oddelenie ako dnes, vtedy ešte neexistovalo. V roku 2007 sme začali s naším prvým kľúčovým klientom RWE a pánom Karlom Czechom, vedúcim nákupu. Karl Czech bol zo spolupráce nadšený a čoskoro si začal s Heike tykať, čo bolo pre šéfa nákupu novinkou . Vďaka tomuto dlhodobému partnerstvu s RWE si začali Mercateo všímať aj ďalšie veľké firmy. "Za nápaditú, interaktívnu prácu a štruktúru našich prvých produktov, ako je punch-out, správa viditeľnosti produktov a exkluzívne katalógy, vďačíme kreatívnej implementácií nápadov a intenzívnemu porovnaniu požiadaviek zákazníkov, toho čo je uskutočniteľné a poučenie sa z chýb", vraví Heike. Týmto krokom položila základy dnešného obchodného oddelenia. Heike dnes stojí na čele medzinárodného tímu kľúčových zákazníkov (Global Key-Account-Management).
Heike Kleine a Dr. Bernd Schönwälder, člen predstavenstva Mercateo, v rozhovoru s Karlom Czechom. S vtedajším vedúcim nákupu v RWE začal v Mercateo v roku 2007 manažment kľúčových zákazníkov.
Ešte pred tým ako začal Benjamin Storm v roku 2015 v Mercateo pracovať, dôveroval už Mercateo. Ako strategický nákupca implementoval vo svojej vtedajšej firme, Lehmann & Voss, Mercateo ako riešenie nákupu. „Využívali sme celé portfólio produktov: exkluzívne katalógy s vystavením faktúr a dobropisov ", hovorí Benjamin," za krátku dobu sme dosiahli veľký obrat ". Marco West z obchodného oddelenia pre stredne veľké firmy mal vtedy Benjamina a jeho firmu na starosti: "Máme tu človeka, ktorý Mercateo naozaj pochopil. Dokáže Mercateo tak vynikajúco vysvetliť, toho môžeme postaviť pred kameru!“ Po trojdielnej sérii webinárov v januári 2015 Benjamin zapôsobil nielen na publikum, ale aj na predstavenstvo. „Takých ľudí ako ty tu presne potrebujeme! Chceme, aby si pre nás pracoval“, povedal vtedy člen predstavenstva Sebastian. Benjamin podal výpoveď a začal pracovať u Mercateo ako vôbec prvý manažér partnerov. Krátko nato vyjednal spoluprácu so spoločnosťou SAP Ariba. Od júla 2017 využíva spoločnosť SAP Ariba oficiálne novú B2B sieť Mercateo Unite ako infraštruktúru pre riešenie Ariba Spot Buy v Európe.
Pri hľadaní zamestnávateľa, kde by mohol napísať svoju diplomovú prácu, sa Oliver Endert v roku 2004 prihlásil u Mercateo. Po prijímacom pohovore s Petrom Ledermann, počas ktorého sa bavili o futbale a účtovníctve, dostal Oliver prácu. Jeho matka by bola radšej keby najskôr dokončil svoju diplomovú prácu. V tom čase opustil vtedajší účtovník spoločnosť, Mercateo Services bola novo založená a audítorská spoločnosť PWC bola príliš veľká pre malé Mercateo, ktoré bolo v Köthene spustené v roku 2004. Preto Peter povedal Oliverovi: "Zabudni na diplomovú prácu, teraz budeme robiť ročné účtovné uzávierky!" – „To som ešte nikdy nerobil ", odvetil Oliver. „Ja tiež nie!“, odpovedal Peter. Oliverova babička, skúsená účtovníčka, podala Oliverovi pomocnú ruku. „Vďaka tomuto know-how a ďalším odborným knihám sa nám podarilo cez to preraziť a zvládli sme tri ročné finančné výkazy", hovorí. Dnes je Oliver špičkovým odborníkom pre európske daňové právo a vedie oddelenie daní a auditu. Diplomovú prácu napísal o rok neskôr, ako bolo plánované, so zameraním na tému Mercateo a dostal vynikajúcu známku. Matka a babička boli šťastné. V rozhlasovom rozhovore Oliver Endert uvádza, ako našiel šťastie u Mercateo v Köthene a to ako profesionálne, tak súkromne.
Stephanie Polley (prvá zľava) s mnohými dlhoročnými Mercateo zamestnancami. Viac ako 90 z 600 zamestnancov sú Mercateo verní minimálne desať rokov.
„Stále si to pamätám, ako by to bolo včera: v roku 2004 sa môj otec cynicky spýtal, či som si istá, že sa chcem uchádzať o prácu v nejakej internetovej búde, ktorá existovala len šesť mesiacov, "spomína Stephanie Polley. Na pracovnom pohovore člen predstavenstva Mercateo, Peter Ledermann, vysvetlil jej novú prácu. "Potrebujeme niekoho, kto sa bude starať o kanceláriu, vnesie do toho poriadok a bude kontaktnou osobou pre hostí", povedal. V októbri 2004 to začalo. "Vybudovala som office-management, prevzala som riadenie uchádzačov, stážistov, starostlivosť o zamestnancov ako aj mzdovú agendu."
Koncom roka 2004 jej Peter Ledermann pridelil ďalšiu úlohu: „Kancelária bude čoskoro praskať vo švíkoch. Potrebujeme novú nehnuteľnosť v Köthene.“ Steffi našla budovu na Museumsgasse 4 – 5, len o jednu ulicu ďalej. „Vedenie bolo absolútne nadšené.“ Dole bola bowlingová dráha, dve horné poschodia sa mali zmeniť na nové kancelárie Mercateo. Steffi mala stavbu na starosti. „Bolo to fantastické, že mi Peter tak veľmi dôveroval a dal mi túto úlohu. Ale nemohla som kvôli tomu v noci spať. V mojej hlave sa preháňalo toľko myšlienok ", hovorí Steffi. „Ten čas bol náročný, ale nesmierne vzrušujúci, spoznala som veľa ľudí a stavebný priemysel, a hej, riadila som svoj prvý stavebný projekt a to mi bolo niečo cez 20. A každý október sa pýtam svojho otca, či je ešte stále nedôverčivý. “
"Pozícia manažérky dodávateľov bola pre mňa v roku 2007 mojou prvou prácou po štúdiu. Po štyroch rokoch som sa rozhodla prijať novú profesionálnu výzvu, aby som okúsila prácu v iných spoločnostiach a ďalej sa rozvíjala. Aj keď som sa všade učila nové veci, už som nikdy nezažila porovnateľnú firemnú kultúru. V Mercateo prichádzate do práce nielen ako zamestnanec, ale aj ako človek - niekedy je to aj výzva. V zásade sú to však práve títo zamestnanci, ktorí dávajú Mercateu tvár a ktorí mi dávajú pocit, že nielen robia nejakú prácu, ale že sú súčasťou niečoho. Toto "niečo" znamená takisto bujarú letnú párty ako aj úspešný projekt alebo tímovú akciu. Myslím si, že toto "ľudské" bolo hlavným dôvodom pre návrat do Mercateo.“
V dobrom i v zlom: Steffi Wildgrube (vpravo) a jej tímová kolegyňa Claudia Hildebrandt na Cross De Luxe 2017