Home » Tlač » Tlačové recenzie » Ušetríme Vám nielen peniaze, ale aj čas

Ušetríme Vám nielen peniaze, ale aj čas

Strácate sa vo svete zásobovania vašich firiem? Riešením, ktoré vám uľahčí dodávanie potrebných produktov a služieb je spoločnosť Mercateo Slovakia. Country Manager pre slovenský, český a maďarský trh Andrej Ürge hovorí o potrebe prispôsobenia sa modernému trhu, kde digitalizácia, rýchlosť a flexibilita majú nezastupiteľné miesto. Spýtali sme sa ho pre koho sú služby ako hosting katalógov, softvérové riešenia či My Mercateo určené. Stať sa partnerom tejto spoločnosti so sebou totiž prináša výhody, ktoré vám ušetria nielen peniaze, ale aj čas.

Portfólio produktov a služieb spoločnosti Mercateo Slovakia je pomerne široké. Čo všetko ponúka?

Spoločnosť Mercateo Slovakia s.r.o. v zásade ponúka služby v oblasti digitalizácie obstarávania, ktoré je možné využiť samostatne ale aj ako balík služieb. Ide o online platformu na zásobovanie pre nepriame materiály (webshop) s takmer piatimi miliónmi produktov, riešenie na optimalizáciu obstarávacích procesov, riešenie na zrýchlenie schvaľovacieho procesu a hosting katalógov.

Kde vznikla myšlienka tohto netradičného konceptu?

Hlavná myšlienka konceptu zameraného na optimalizáciu obstarávania vznikla v Nemecku, na podnet nemeckej skupiny RWE AG, ktorá hľadala partnera, ktorý by jej zabezpečil väčšiu efektívnosť v rámci obstarávacieho procesu nakoľko čelili problémom v rámci manažovania niekoľko tisícov veriteľov, čo bolo extrémne časovo a nákladovo náročné. A to obzvlášť pre to, že mnoho požiadaviek nebolo pokrytých formou elektronických katalógov. Mercateo AG práve v tom čase prišla s inovatívnym riešením v rámci automatizácie obstarávacieho procesu. Svojim riešením dokázala zabezpečiť pre RWE, že bola jediným kontaktom a veriteľom, zabezpečila komplexné funkcie elektronického obstarávania. To sa ukázalo ako mimoriadne výhodná súčasť existujúceho systému SRM RWE.

Aké konkrétne výhody dokázala spoločnosť Mercateo zabezpečiť?

Vďaka systémovému partnerstvu sme výrazne znížili našim klientom počet dodávateľov, minimalizovali sme čas obstarávania, nakoľko časovo náročný prieskum rôznych internetových obchodoch a katalógov už nebol potrebný. Okrem toho sa znížilo množstvo transakčných prác a prostredníctvom pripojenia k systému SAP boli objednávky odosielané a ukladané elektronicky. Takže proces nákupu sa stal podstatne efektívnejším a transparentnejším. Po úspešnom partnerstve implementovalo RWE toto riešenie aj medzinárodne vo všetkých svojich dcérskych spoločnostiach.

Kto sú Vaši klienti?

Klientmi spoločnosti Mercateo sú živnostníci, malé a stredné podniky, veľké národné a nadnárodné korporácie ako aj inštitúcie verejnej sféry.

Ponúkate tiež hosting katalógov, čo to presne znamená? Pre koho je určený?

Hosting katalógov je určený pre našich klientov, ktorí prostredníctvom tohto riešenia môžu integrovať svojich dodávateľov do platformy obstarávania a nakonfigurovať ich podľa vlastných predstáv. Ďalej si klienti môžu v rámci tejto služby porovnávať svojich dodávateľov s rámcovými zmluvami a s nimi dohodnuté podmienky s ponukami, ktoré ponúka webshop Mercateo. Výhody, ktoré táto služba prináša sú vo forme bezplatného spravovania katalógov, komplexného vyhľadávania, priameho porovnania podmienok, jednotného užívateľského rozhrania a bez vynakladania dodatočného úsilia v oblasti IT pre klienta.
Sú v dnešnej dobe potrebné aj softvérové riešenia pre klientov? Prečo? Ako sa k týmto riešeniam môže klient dostať?
Digitalizácia a technológie menia súčasný svet, čo znamená, že ak firma z dlhodobého hľadiska chce prežiť, tento trend by mala nasledovať. To, čo Mercateo v rámci svojich služieb ponúka je práve digitalizácia v obstarávaní. Klient sa k týmto riešeniam môže dostať registráciou cez náš web alebo priamym kontaktom.
Ďaľšou službou Mercateo je schvaľovací proces My Mercateo. V čom spočíva táto služba a jej výhody?
My Mercateo je služba, ktorá spravuje užívateľov a taktiež riadi schvaľovací proces. Je to proces digitálneho schválenia, ktorý môže klient využiť v rámci celej firmy na všetky nákupy, ktoré sa uskutočnia. Znamená to, že zamestnanci firmy, ktorí majú povolenie realizovať nákupy si môžu objednávať sami, pričom osoba – hlavný administrátor, čo môže byť samotný klient alebo jeho vedúci pracovník, resp. ktokoľvek kto má kompetenciu a je poverený touto úlohou, má úplnú kontrolu a prehľad o požiadavkách, nákupných zoznamoch, histórii objednávok a právach užívateľov. Výhody tejto služby sú najviac viditeľné pri strategickom nákupe, keďže ide o formu plne automatizovaného a štandardizovaného procesu, objednávanie a schvaľovanie je bezplatné a vopred integrované, ďalej sú možné individuálne pravidlá zdieľania a úlohy pre ľubovoľný počet používateľov. Čo sa týka bežných výhod sú skôr spojené so samotným spôsobom – online, rýchlo a ľahko, v správnom čase a na správne miesto.

Plánujete do budúcna rozšíriť svoje portfólio? O čo?

Áno, určite. No ešte nechcem predbiehať udalosti.

zdroj:
https://www.etrend.sk/technologie/mercateo-spolocnost-ktora-vasej-firme-usetri-nielen-peniaze-ale-aj-cas.html