Home » Tlač » Tlačové správy » Nové infraštruktúry významne zmenia nákupné systémy

Mercateo zorganizoval „2. Executive Summit“

Nové infraštruktúry významne zmenia nákupné systémy

2. Mercateo Executive Summit - Dr. Sebastian Wieser – zakladateľ a generálny riaditeľ
2. Mercateo Executive Summit - Dr. Sebastian Wieser – zakladateľ a generálny riaditeľ

Dňa 12.11.2014 vo večerných hodinách v Berlíne sa konalo stretnutie odborníkov na nákup. Vyše 50 riaditeľov, manažérov a strategických nákupných manažérov veľkých spoločností, ako je Deutsche Telekom, Vistaprint, Deutsche Lufthansa alebo RWE, prijali pozvanie od spoločnosti Mercateo na 2. “Executive Summit“, cieľom diskutovať o inovatívnych stratégiach elektronického obstarávania a nových organizačných spôsobov obstarávania.

Feel the Future of Dynamic Procurement“ – kľúčovou otázkou druhého  Mercateo Executive Summit bola: Ako môžu firmy prostredníctvom nových stratégií na platforme a sieťových modelov získať prístup k prakticky neobmedzenému množstvu ponúk? Podujatie umožnilo nahliadnuť do strategických nákupných tém, riešenie ktorých prostredníctvom vylepšenia elektronického obstarávania a organizácie obstarávania zajtrajška, a s pomocou ktorých 360-stupňové pokrytie pre nepriame požiadavky, bude skutočnosťou.

Na túto exkluzívnu udalosť boli pozvaní zákazníci, záujemcovia a zástupcovia akademickej sféry a priemyslu, ktorí sa zameriavajú na strategický vývoj procesov v nákupe. Zakladateľ a generálny riaditeľ Mercateo, Dr. Sebastian Wieser poskytol pohľad do strategického rozvoja spoločnosti:  „Čas, kedy bola spoločnosť  Mercateo vnímaná čisto ako online-obchod pre podnikateľských subjektov, je už minulosťou. Mercateo už roky ponúka inovatívne riešenia pre elektronické obstarávanie, ktoré optimalizujú celý proces obstarávania. Už teraz je možné okrem štandardných produktov objednať aj konfigurovateľné produkty a služby, ako sú napríklad vizitky a brožúry. V blízkej budúcnosti na platforme obstarávania chceme ponúknuť  aj letenky, hotely alebo semináre. Týmto bude Mercateo rozhraním v oblasti B2B, cez ktorého budú realizované všetky obchodné transakcie s poskytovateľmi produktov a služieb digitálne.“

Aby mohla stať táto vízia čoskoro realitou,  zdôraznila sa aj kľúčová myšlienka tohto stretnutia. Matematik, filozof a bývalý technologický riaditeľ koncernu IBM, Prof. Dr. Gunther Dueck, hovoril o „Oblaku ako super integrátorovi“ a zdôraznil rastúce internetové zosietenie, ktoré je nezadržiavané ani v oblasti B2B. Konečným cieľom je vytvoriť infraštruktúru, ktorá je jednoduchá a vždy funguje. Mercateo sa nachádza na tejto ceste, a týmto výrazne zmení nákupné systémy.

Od roku 2010 je Deutsche Telekom AG zákazníkom spoločnosti Mercateo. Henning Icken, vedúci projektu Procurement Processes and Systems spoločnosti Deutsche Telekom AG, prezentoval hosťom vo svojej prednáške „ONE.Catalogue – Spoločne s partnermi k úspechu“, ako tento veľkokoncern prostredníctvom Mercateo svoje nákupy reštrukturalizoval a v optimalizovaní ďalej pokračovať bude. Cieľom spolupráce je štandardizovať operatívne procesy obstarávania  aj na medzinárodnej úrovni, poskytovať  komplexnú koncepciu One-Stop-Shopping pre užívateľov, s hlbokou integráciou do budúcej celokoncernovej zjednotenej ERP štruktúry.

S prepojením okrem iných s Vistaprint-om, celosvetovo najväčšou on-line tlačiarňou, urobila spoločnosť Mercateo v októbri prvý krok smerom k 360-stupnovému pokrytiu nepriamych požiadaviek. Sanjay Lobo, viceprezident globálnych strategických partnerstiev  Vistaprint B.V., hovoril vo svojej prednáške “Custom Services via Mercateo – the Vistaprint Perspective” o výhodách spolupráce s platformou obstarávania z pohľadu globálneho hráča a v tejto súvislosti zdôraznil jedinečnú ponuku, silný rast a veľkú klientelu spoločnosti Mercateo, dôsledkom ktorých sa tvorí veľký dopyt po prispôsobiteľných tlačových produktov.

Druhé vydanie Mercateo Executive Summit je pokračovaním vydania z roku 2012. Toto podujatie sa ďalej etabluje ako formát, ktorý pre vedúcich odborníkov v nákupe poskytuje platformu pre výmenu jednotlivých pohľadov z hľadiska ekonomických, technických a technologických trendov a víziou.

Viac informácií, fotografií a videí  z 2. Mercateo Executive Summit je možné nájsť v  spätnom pohľade (v nemčine) na podujatie.